
De 21e eeuw. De steeds groeiende wereldbevolking put de grondstoffen van de aarde uit en zet de mensheid ertoe aan zich te wenden tot de kolonisatie van de ruimte. Wetenschappers moeten een manier vinden om de planeet Mars te "terraformeren" zodat de mensheid zich daar kan vestigen. Om dit te doen, besluiten ze om de enige levensvorm die in staat is om de omgeving te verdragen en bewoonbaar te maken, te vermeerderen: de kakkerlak. 500 jaar later worden de eerste kolonisten op een missie naar de planeet gestuurd. Wanneer ze aankomen, worden ze aangevallen door immense gemuteerde humanoïde kakkerlakken met buitengewone fysieke kracht, de "terraformars"... Wat als de evolutietheorie niet alleen voor mensen gold?